• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • برترین زبان برنامه نویسی تخصصی وب کدام است؟

برترین زبان برنامه نویسی تخصصی وب کدام است؟

نویسنده برترین زبان برنامه نویسی تخصصی وب کدام است؟
نویسنده : ایده آفرین
    امتیاز کاربران : ثبت نشده
برترین زبان برنامه نویسی تخصصی وب کدام است؟

با گسترش اینترنت اکثر مشاغل برای بهتر دیده شدن شروع به طراحی سایت کردند و روزبه روز زبان های برنامه نویسی تخصصی وب طرفداران بیشتری پیدا کرد. در ادامه طبق آمارهای منتشر شده به بررسی محبوب ترین زبانها پرداخته ایم.

با توجه به آمارهای منتشر شده از میزان رشد محبوبیت زبان های برنامه نویسی تخصصی وب شما قادر خواهید بود با انتخاب درست نبض بازار کار را در دست گرفته و زبانی که اکنون بیشترین استفاده را در طراحی سایت دارد آموزش ببینید.

بسترهای زبان های برنامه نویسی تخصصی وب چند نوع است:

1. زبان‌های برنامه نویسی  Server-side
2. زبان‌های برنامه نویسی  client-side
3. کتابخانه‌های جاوا اسکریپت (JavaScript libraries)
4.Web server ها
5. سیستم عامل های سرور

در حال حاضر, بیشترین زبان برنامه نویسی تخصصی مورد استفاده در طراحی سایت PHP است؛ البته با توجه به این آمار رشد آن در ماه جاری منفی یک دهم درصد بوده که البته با تغییراتی اساسی در نسخه های جدید باید دید چگونه خواهد شد.

بعد از آن DotNET و جاوا قرار دارند که البته فاصله این سه از هم بسیار زیاد است ولی دات نت و جاوا در ماه جاری یک دهم درصد رشد داشته اند. زبانهایی مثل پایتون هم در انتهای جدول زبان های طراحی سایت قرار دارند.

در حوزه کلاینت ساید حاکم بلامنازع جاوااسکریپت است که رشد سریع هم داشته و با فاصله زیادی فلش قرار دارد که با کاهش مواجه بوده. بقیه هم بدلیل فاصله زیادشان قابل اعتنا نیستند.
در میان کتابخانه های جاوااسکریپتی هم حاکم بلامنازع و قاطع جیکوئری است که حدود 90 درصد سهم بازار طراحی سایت را داراست و همچنان رشد سریعی هم دارد. به تبع بقیه هم کاهش داشته اند.
ASP.NET Ajax  هم در نسخه های قدیمی دات نت کاربرد داشته و در نسخه های جدید پشتیبانی نمیشود
و خود مایکروسافت به سمت جیکوئری رفته و استفاده از نسخه های قدیم دات نت برای برنامه نویسی تخصصی وب دلیل جایگاه داشتن در انتهای لیست بوده وگرنه در سالهای آتی حذف خواهد شد.
Dojo و Ext JS هم با میزان دهم درصد قابل اعتنا نیستند.

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

2+9 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top