• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • اهمیت خدمات پس از فروش

اهمیت خدمات پس از فروش

نویسنده اهمیت خدمات پس از فروش
نویسنده : مهندس فائزه مهربان
    امتیاز کاربران : 5 از 5
اهمیت خدمات پس از فروش

راهکار ها و استراتژی های مخصوص خودتون را پیدا کنید ، چهارچوبتان که مشخص شود مسیر رسیدن به هدف هم هموارتر خواهد بود .

آدم ها متفاوت خواهند بود ، گاهی این خرابی های احتمالی که گزارشش را میدهند از نظر منطقی بسیار مضحک است اما برای جلب رضایت مشتری چه بسا می توانیم با کمی صرف وقت آن را از اینکه ما را برای این خدمات انتخاب کرده است مطمئن کنیم ؛ گاهی اوقات افراد نیاز دارند که خاطرجمعشان کنیم ، برایشان یادآور شویم که ما حتی بعد از خرید محصول هم کنارشان خواهیم ماند تا با خیالی آسوده محصول ما را خریداری کنند . شما می توانید همواره اطلاعات دقیق خدمات ارائه شده به مشتریان را با استفاده از نرم افزارهای مدیریت خدمات پس از فروش و گارانتی در اختیار داشته باشید .
توجه داشته باشد که باید با ارائه خدمات پس از فروش سعی کنیم که خریدارمان را به عنوان یک مشتری بلند مدت حفظ کنند. مشتریان همیشگی می توانند به تنهایی یک تبلیغ مثبت فوق العاده موًثر باشند .

                                              اهمیت خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش و مسائل حائز اهمیت در آن

در گیر و دار دنیای این روزها بهتر است که خدماتمون را درگیر کمی تفاوت کنیم ، صد البته این تا جایی امکان پذیر خواهد بود که شرکت با هزینه های پیشرو مشکلی نداشته باشد ؛ هرچند که می توانید خدمات معمول را هم کمی با شیوه شخصی خودتان ارائه بدهید تا رازآلودتر به نظر بیاید . در ادامه مواردی چند از موضوعاتی که می توانید از آنها بهره بگیرید را برایتان توضیح خواهیم داد.

نصب و راه اندازی

ارائه خدمات تعمیر و نگهداری رابطه خوب با مشتری با یک یادداشت فوق العاده شروع می شود ، محصول شما هر آنچه که باشد به همراه خودش یک دفترچه راهنما خواهد داشت که معرف آن است ؛ بسته به ماهیت محصول نصب ممکن است متفاوت باشد، برخی از محصولات دارای مراحل نصب بسیار خاص هستند و نیاز به تخصص فنی دارند ، محصولاتی مانند پنکه سقفی، تهویه هوا...نیاز به تخصص فنی برای نصب ندارند.

محصولاتی مانند ماشین آلات صنعتی ، لوازم خانگی ... نیازمند نصب و راه اندازی فنی هستند ، شما می توانید با یک تیم هرچند کوچک در راستای خدمات مشتری محصول را نصب و عملکرد آن را نشان بدهید و اطمینان حاصل کنید که همه چیز درست است و مشتری شما رضایت کامل را بعد از دریافت محصول دارد.

آموزش کاربر

چقدر دلنشین تر خواهد بود قبل از آنکه مشتری با مشکلات پیش و پا افتاده و بدیهی دست و پنجه نرم کند موارد اوله استفاده از محصول را برایشان توضیح دهید ؛ حال اینجا نیازمند خلاقیت شما خواهد بود می توانید به صورت انلاین با مشتری در ارتباط باشید و تمامی موارد را برایشان توضیح بدهید تا جایی که مطمئن شوید برای کار با محصول به مشکل برنخواهند خورد ، که صد البته بسیار زمان بر خواهد بود و تیم پشتیبانی را درگیر می کند .

پیشنهاد میکنم فیلم کوتاهی تهیه کنید که در آن تمامی موارد کار با محصول را توضیح داده باشید و آن را برای مشتریان ارسال کنید .  

اهمیت خدمات پس از فروش - آموزش کاربر

خدمات گارانتی

یکی از شایع ترین نوع سرویس پس از فروش خدمات گارانتی است. در خدمات گارانتی باید تعیین شده باشد که گارانتی شامل چه ابزار و گزینه هایی خواهد بود ، طول مدتی که گارانتی شامل محصول می شود را هم باید اعلام کرده باشید .
شرکت های مختلف سیاست های متفاوتی را برای محصولاتشان ارائه می دهند. خدمات گارانتی شاید بهترین خدمات پس از فروش باشد. می توانید برای یک سال این گارانتی را برای مشتریانتان در نظر بگیرید و بعد از یک سال اگر هچنان مایل بودند گارانتی شما را داشته باشند هزینه ای را پرداخت کنند و این زمان را تمدید کنند ؛ تمدید گارانتی برای الکترونیک بسیار مفید خواهد بود .

 پشتیبانی در لحظه

شرکت های تجارت الکترونیک شروع به ارائه پشتیبانی آنلاین برای هر یک از پرس و جوهای مربوط به محصول کرده اند. این اطمینان را به مشتریانتان بدهید که در هر ساعتی از شبانه روز اگر با مشکلی روبه رو شدند می توانند روی کارشناسانتان حساب کنند .

زمانی که یک مشکل اعلام شد و شما راه حل پیشنهادیتان را برای مشتری یاداشت کردید می توانید آن چت را با دیگر مشتریانتان به اشتراک بگذارید شاید مشکل آنها هم همین باشد .

با استفاده از نرم افزار مدیریت تعمیرات و خدمات پس از فروش تحت وب این امکان برای شما به وجود خواهد آمد که به راحتی با مشتری در ارتباط باشید و انتقادات و پیشنهادات آن را بشنوید .

اهمیت خدمات پس از فروش - پشتیبانی

ارتقاء
این ویژگی معمولا برای نرم افزار و الکترونیک کاربرد دارد. ارتقاء تنها در مدت زمانی محدود قابل استفاده است بدلیل اینکه سخت افزار در طول سالها باقی می ماند و ممکن است بعد از یک دوره زمانی، با نرم افزار جدید سازگار نباشد

نتیجه گیری

  • سعی کنید با مشتریانتان در ارتباط باشید ، آنها عضو مهمی از شرکت شما هستند. ئ
  • گزارش های خرابی مشتریانتان را هر چند پیش و پا افتاده جدی بگیرید .
  • در آخر باید خریدارانتان را به یک مشتری همیشگی تبدیل کنید .

 

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد، شما را دعوت میکنیم که ار سری نرم افزارهای تحت وب سانیار طراحی و توسعه شرکت ایده آفرین که اولین سری نرم افزاری تحت وب در حوزه مدیریت خدمات پس از فروش ، گارانتی و تعمیرات در ایران را تولید نموده دیدن فرمایید،  نرم افزار خدمات پس از فروش سانیار تحت وب  -  نرم افزار مدیریت گارانتی سانیار تحت وب  -  نرم افزار مدیریت تعمیرات تحت وب

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

ده+5 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top