• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • اجازه رسمی واردات موبایل از جمله گوشی آیفون از آمریکا برای ۵ شرکت دیگر صادر شد

اجازه رسمی واردات موبایل از جمله گوشی آیفون از آمریکا برای ۵ شرکت دیگر صادر شد

نویسنده اجازه رسمی واردات موبایل از جمله گوشی آیفون از آمریکا برای  ۵ شرکت دیگر  صادر شد
نویسنده : ایده آفرین
    امتیاز کاربران : ثبت نشده
اجازه رسمی واردات موبایل از جمله گوشی آیفون از آمریکا برای  ۵ شرکت دیگر  صادر شد

موبایل کالای سرمایه‌ای و مصرفی مطلق نیست و در قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان لزوم ایجاد نمایندگی برای عرضه آن تاکید شده است.

کلیک، یدالله صادقی، رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان، در خصوص واردات گوشی آیفون شرکت اپل گفت: ما به هیچ نمایندگی برند نداده‌ایم زیرا برخی از برندها امکان حضور به طور رسمی و اعطای نمایندگی ایران به دلیل تحریم‌ها را ندارند. این کالاها به شکل قاچاق به ایران وارد می‌شده است و باعث عدم رعایت حقوق مصرف‌کنندگان و گمرکی شده بود.

صادقی اظهار داشت: براساس اقدام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب شد که شرکت‌هایی که نمی‌توانند به ایران نمایندگی دهند اما کالاهای آنها مصرف زیادی در کشور دارند می‌توانند به سازمان حمایت مصرف کنندگان و توزیع‌کنندگان مراجعه کرده و با گرفتن تاییدیه اجازه ثبت سفارش بگیرند.

وی توضیح داد: این تسهیلات با ارائه خدمات به مصرف کنندگان و ایجاد طرح رجیستری تلفن همراه صورت گرفته‌اند تا گوشی‌های موجود در بازار ساماندهی شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: هیچ محدودیتی برای تعداد شرکت‌های حاضر در این طرح دیده نشده است و در صورت داشتن شرایط لازم می‌توانند به صورت نامحدود مراجعه کرده و اجازه واردات بگیرند.

او بیان کرد: در ماه‌های گذشته ۹ شرکت توانستند با ارائه خدمات پس از فروش اجازه قانونی واردات این محصول را دریافت کنند که به تازگی این مجوز به ۵ شرکت دیگر نیز داده شده است.

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان تصریح کرد: موبایل کالای سرمایه‌ای و مصرفی مطلق نیست و در قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان لزوم ایجاد نمایندگی برای عرضه آن تاکید شده است و متقاضیان عرضه این محصول باید خدمات پس از فروش به مصرف‌کنندگان ارائه دهند.

صادقی اضافه کرد: این کالای مصرفی یاد شده چون در کشور ما تولید داخل ندارد و امکان دریافت نمایندگی آن نیز وجود نداشت به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شد که این اقدام ما در راستای جلوگیری از ورود غیرقانونی آن به کشور است. موبایل کالای نیمه مصرفی است و با استفاده از آن از بین نمی‌رود.

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

12+نه =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top