• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • آموزش نحوه ی صحیح برچسب گذاری در وب سایت

آموزش نحوه ی صحیح برچسب گذاری در وب سایت

نویسنده آموزش نحوه ی صحیح برچسب گذاری در وب سایت
نویسنده : سامانه ایده آفرین راشا
    امتیاز کاربران : 2 از 5
آموزش نحوه ی صحیح برچسب گذاری در وب سایت

دسته بندی و برچسب گذاری دارای کاربرد هایی در ارائه ی مطالب سایت یا وبلاگ شما می باشد . کاربران برای دسترسی به موضوع مشخصی در سایت شما از این دسته ها استفاده میکنند و زیاد بودن تعداد آن میتواند موجب کلافگی و سردرگمی مخاطب شود.برای کسب اطلاعات دقیق درباره ی چگونگی به کاربردن صحیح tag ها یا همان برچسب با ما همراه باشید.

برچسب گذاری چیست و چه فوایدی دارد؟

برچسب ها دسته بندی هایی  مفید برای مطالب سایت شما می باشد و به محتوای هر نوشته بستگی خواهند داشت در حالیکه دسته بندی براساس موضوع نوشته انجام میگیرد. برای ایجاد ارتباط بین مطالب سایتتان در دسته های مختلف باید از برچسب گذاری استفاده کنید.

۱-  برچسب ها کوتاه باشد

یک قانون کلی در بر چسب گذاری وجود دارد که می گوید برچسب ها باید کوتاه باشند و در زبان فارسی بهتر است که حداکثر از سه کلمه استفاده کنید. استفاده از عبارات طولانی یا جمله روش نامناسبی است. شما باید در چند کلمه یا عبارت کوتاه تمام موضوعاتی که به نوشته مربوط میشوند را تعیین کنید.

استفاده از Tag های طولانی

در تصویر بالا که مربوط یه یک سایت فروشگاهی است برای هر Tag از یک کلمه استفاده شده ولی تعریف نادرست آنها در بخش مدیریت موجب شده که از یکدیگر جدا نباشند و بعنوان یک عبارت طولانی شناخته شوند!

 ۲- تعداد برچسب های مطلبتان کم باشد

استفاده از Tag به هدف راهنمایی کاربران در یافتن مطالب مرتبط انجام میگیرد. با زیاد کردن تعداد آنها موجب سردرگمی کاربران، زیاد شدن بیش از حد صفحات سایت و ایجاد دسته بندی هایی کم استفاده و نامناسب خواهید شد. در نظر داشته باشید که گوگل زمان مشخصی را در روز برای بررسی شما اختصاص میدهد، زیاد بودن صفحات بی استفاده موجب نادیده گرفته شدن صفحات اصلی سایت و گمراه کردن روبات های گوگل خواهد شد.

تصویر بالا نمونه ای از برچسب گذاری نادرست را نشان می دهد.

۳- از Tag های مطالب قبلی استفاده کنید

موضوعات مورد علاقه کاربران سایت خود را شناسایی کنید و همان ها را به عنوان برچسب بکار ببرید. تعدادی مشخص و از پیش تعیین شده برچسب داشته باشید و در هر نوشته متناسب با محتوای آن از آنها استفاده کنید. تعریف Tag خیلی خاص و غیرعمومی برای هر مطلب کار اشتباهی است زیرا ممکن است دیگر هیچ نوشته ای مرتبط با آن نداشته باشید و یا آن Tag مورد توجه و نیاز کاربران سایت نباشد. بطور مثال انتخاب نام یک محصول فروشگاهی بعنوان برچسب به هیچ عنوان مناسب نیست زیرا شما هرگز محصول دیگری با همان نام نخواهید داشت.

۴- باید برچسب ها با دسته ها متفاوت باشند

نام دسته بندی های سایت را بعنوان برچسب مطالب استفاده نکنید. دسته بندی ها به تنهایی مطالب مربوط به خود را به کاربران نشان خواهند داد. قرار دادن آنها بعنوان Tag و نمایش در صفحه ای جدید با محتوای یکسان نتیجه ای جز تاثیر منفی بر سئو سایت نخواهد داشت و کاربران شما را در یافتن مطالب کمک نمی کند.

سخن پایانی

ایده آفرین این اطمینان را به شما می دهد که رتبه های کسب شده در سایت های مختلف به دلیل استفاده از برچسب های زیاد و مشابه نبوده و احتمالا به دلایل دیگری مانند ضعیف بودن سایر رقبا در این جایگاه هستند. پیشنهاد میکنیم که به خوانندگان سایت خود احترام بگذارید و کارایی سایت را فدای تکنیک های نادرست سئو نکنید.

 

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

22-12 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top