• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • پلاگین صفحه ساز برای طراحی سایت وردپرس

پلاگین صفحه ساز برای طراحی سایت وردپرس

نویسنده پلاگین صفحه ساز برای طراحی سایت وردپرس
نویسنده : سامانه ایده آفرین راشا
    امتیاز کاربران : 4 از 5
پلاگین صفحه ساز برای طراحی سایت وردپرس

یکی از مهمترین مسائل در طراحی سایت ظاهر و قالب آن و بطورکلی کاربرپسندی سایت می باشد که شما با استفاده از پلاگین های صفحه ساز وردپرس بدون نیاز به دانش برنامه نویسی می توانید طراحی سایت زیبا و حرفه ای داشته باشید. برای آشنایی با انواع صفحه سازها و چند نمونه معروف از آنها با ما همراه باشید.

صفحه ساز چیست؟

یکی از ابزارهای طراحی قالب های وردپرس صفحه ساز ها می باشند که به تازگی پیشرفت چشمگیری داشته اند. این ادیتورها تقریبا مشابه فریم ورک های تم ساز مثل: helix و t3 در جوملا می باشند که به دلیل راحتی استفاده از آنها و عدم نیاز به کدنویسی بسیار محبوب می باشند.

 

انواع پلاگین های صفحه ساز

 

1. همراه با قالب

بعضی از پلاگین های صفحه ساز همراه یک قالب میباشند، فقط قابلیت استفاده بر روی همان قالب را دارند و میتوان با استفاده از آنها ماژول های مختلفی را به قالب اضافه کرد که معروفترین آن قالب Divi متعلق به شرکت Elegant Themes می باشد.

2. پلاگین های نصبی مجزا

این صفحه سازها بصورت پلاگین های جدا ارائه میشوند که کاربر قادر است در تمامی قالب ها آنها را نصب و استفاده کند. تفاوت اصلی افزونه صفحه ساز با مورد قبلی در ظاهر المان های آنهاست که آن هم با CSS و کمی ترجمه می توانید تغییر دهید.

در ادامه به معرفی چند صفحه ساز وردپرس میپردازیم؛ البته اکثر صفحه سازهای فارسی پولی است و نسخه های رایگان آنها را با دانش کمی از CSS میتوانید فارسی سازی کنید.

 

1. پلاگین صفحه ساز Visual Composer وردپرس

پلاگین ویژوال کامپوزر پرفروش ترین صفحه ساز وردپرس می باشد که بسیار قدرتمند است هم چنین با داشتن افزونه های جانبی نیز بسیار قوی شده است. شما فقط با درگ کردن عناصر قادر به طراحی سایت می باشید. برخی از قابلیت های آن به شرح زیر است:

- سازگار با تمامی قالب ها

- پشتیبانی کامل از طراحی سایت ریسپانسیو

- قابلیت افزودن بیش از 40 عنصر مختلف مثل: اسلایدر، بنر، انیمیشن، دکمه های پیشرفته، ویدیو پلیر، نمودارها، افکت های هاور و ...

- پشتیبانی از گوگل ترند

- پشتیبانی از شبکه های اجتماعی

- پشتیبانی کامل از سئو و هماهنگ با افزونه Yoast

 

2. پلاگین صفحه ساز مداد زرد وردپرس

بدون درنظر گرفتن اینکه چه قالبی روی وردپرس شما نصب شده است می توانید از افزونه مداد زرد به راحتی استفاده کنید. با استفاده از آن قادرید تمامی تگ های قالب را بدون یک خط کدنویسی به سلیقه خود تغییر دهید.

امکانات صفحه ساز مداد زرد:

- پشتیبانی از 60 فونت فارسی

- قابلیت انیمیشن سازی و بیش از 50 قابلیت CSS

- قابلیت انتخاب رنگ آنلاین

- سازگاری کامل با تمامی قالب های وردپرس

- طراحی سایت بصورت کاملا ریسپانسیو

- رنگ بندی های خاص و جذاب

 

3. پلاگین صفحه ساز SiteOrigin وردپرس

یکی از دلایل استفاده از این افزونه هماهنگی کامل با دیگر افزونه ها مثل ووکامرس و بادی پرس است. رایگان بودن و پیش نمایش زنده از طراحی سایت نیز از ویژگی های بارز آن است.

 

4. پلاگین صفحه ساز Beaver Builder وردپرس

این صفحه ساز هم نسخه رایگان دارد هم پولی که یکسری امکانات آن بعد از خرید نسخه پولی فعال خواهد شد. دارای امکان رایگان طراحی سایت بصورت کاملا ریسپانسیو، طراحی صفحات به تعداد بینهایت، طراحی صفحات مختلف مثل coming soon و... .

 

5. پلاگین صفحه ساز Themify Builder وردپرس

پلاگین Themify Builder دارای امکانات مشابه موارد قبلی می باشد. امکان طراحی سایت واکنشگرا، دارای پیش نمایش، دارای طرحهای پیش فرض آماده، استفاده از انیمیشن و بسیاری از قابلیت های دیگر که بسیار آن را قدرتمند کرده است.

 

نظرات

علیرضاتاریخ : ۱۳۹۶/۰۲/۰۴

سلام و عرض ادب و ضمن تشکر از سایت خوبتون، سوالی که دارم اینه اگر کسی بخواد بدون افزونه امکاناتی مثل صفحه ساز و سلول سازی رو در ویرایشگر قالب خودش با کدنویسی مهیا کنه، آیا باید از اکشن ها و فیلترها و هوک های وردپرس توابع مربوطه رو بنویسیم؟؟ چون من ساخت متاباکس های سفارشی رو در قالب وردپرس با دستکاری تو هسته اصلی و هوک های مرتبط با اون رو بلدم. و میخواستم این رو هم راهنمایی کنید.

و اینکه ضمن احترام به همه طراحان گرامی انتقادی که دارم اینه چرا در کشور ایران 80 درصد دنبال راحت طلبی و اضافه کردن افزونه به قالب هاشون هستن؟ با وجود اینکه برنامه نویس های قابلی داریم و چرا نمیخوایم مثل کشورهای صاحب سبک طراحی ما هم بیشتر خودمون خلق کنیم تا اینکه مصرف کننده باشیم؟

البته این یه انتقاد دوستانس... و از زحمات دوستان و اساتید مختلف و سایتهای فعال ایران در زمینه IT بسیار سپاسگزاریم. من خودم از اون دسته افرادی هستم که نویسندگی برنامه ها و بررسی علت و معلول های توابع پیچیده رو ترجیح میدم. اگر نگرش عوض بشه ما هم میتونیم جایگاه کشورهای موفق اروپایی و امریکایی در زمینه طراحی وب و برنامه نویسی رو بگیریم.

ممنون میشم سوالم رو جواب بدین؟ بازهم سپاسگزارم از سایت خوبتون...

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

هشت+6 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top