• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • طراحی سایت شبکه ای با پلاگین وردپرس

طراحی سایت شبکه ای با پلاگین وردپرس

نویسنده طراحی سایت شبکه ای با پلاگین وردپرس
نویسنده : سامانه ایده آفرین راشا
    امتیاز کاربران : ثبت نشده
طراحی سایت شبکه ای با پلاگین وردپرس

عموما ایده های جدید در طراحی سایت طرفداران خاص خود را دارد و میتوان با بکارگیری کمی خلاقیت و استفاده از روشهای نوین بازدیدهای سایت را بالا برد. در این مطلب به معرفی پلاگین های گریدساز میپردازیم که با استفاده از آن میتوانید طراحی سایت را بصورت کاملا خلاقانه در وردپرس انجام دهید.

قبلا در مقاله ای در مورد فواید استفاده از کارت در طراحی سایت صحبت کردیم. در اینجا میخواهیم با استفاده از پلاگین ها از این روش در طراحی سایت وردپرسی نیز استفاده کنیم.

موارد استفاده از پلاگین شبکه ساز در طراحی سایت وردپرس

وقتی از شبکه سازی یا گرید سازی در وردپرس صحبت میکنیم منظورمان ایجاد محتوا بصورت باکس هایی در کنارهم است که میتواند بخشهای مختلف از محتوا را برای کاربران به نمایش بگذارد که در محبوبیت و سئو سایت نیز تاثیر بسیاری دارد. از این روش در طراحی سایت های بسیاری استفاده شده مثل پینترست، مترو، ویندوز 8، استایل های معروف masonry و سایت شرکت ایده آفرین.

البته با کمی خلاقیت میتوانید با استفاده از این افزونه طراحی های متفاوتی را خلق کنید. طراحی نمونه کارها، گالری عکس،گالری فیلم، وبلاگ، جدول قیمت ها، اسلایدر برای خدمات، محصولات فروشگاه ووکامرس، نظرات مشتریان و بسیاری طرحهای جالب دیگر.

مهمترین خصوصیت این افزونه ها سازگاری با انواع قالب های وردپرسی و واکنش گرا بودن آنهاست.

 

1. پلاگین Essential Grid وردپرس

این افزونه غیر رایگان است ولی در مقابل امکاناتی که در اختیارتان میگذارد؛ ارزش خرید را دارد. حدود 30 قالب آماده در خود دارد که امکان شخصی سازی را نیز دارا میباشد و علاوه بر آن امکان ایجاد قالبی دلخواه را نیز دارد.

شرکت تم پانچ که طراح و سازنده پلاگین، اسکریپت، اپلیکیشن وبطورکلی کدهایی برای تکنولوژی های مختلف طراحی سایت است این افزونه را نیز همانند بقیه محصولات خود در سایت CodeCanyon برای فروش قرار داده است.

از افزونه Essential Grid میتوانید در طراحی انواع شبکه سازی با قالب بندی های مختلف مثل باکس دار، تمام صفحه و با عرض کامل استفاده کنید و فاصله ردیف ها و ستونها را نیز با سلیقه خود مدیریت کنید. میتوانید از منابع مختلف وردپرس برای نمایش استفاده کنید مثل: برگه ها، نوشته ها، پست تایپ ها، ووکامرس و گالری. نکته جالب در استفاده از این افزونه قابلیت انتخاب شبکه های اجتماعی بعنوان منبع محتوا است. میتوانید از شبکه های اجتماعی اینستاگرام، فیسبوک، یوتوب، توییتر و فلیکر برای منبع قالب بندی گریدی سایت خود استفاده کنید و پستهای اخیر منتشر شده در این شبکه ها را به زیبایی در سایت نمایش دهید که به سئو سایت نیز کمک بسیاری میکند.

 

2. پلاگین UberGrid وردپرس

یکی دیگر از افزونه های کاربردی که در سایت CodeCanyon برای فروش عرضه شده است پلاگین شبکه ساز UberGrid است. پس از طراحی شبکه توسط این پلاگین یک کد در اختیار شما قرار میدهد که با جایگذاری آن در هر بخش از وردپرس قادر به نمایش آن خواهید بود.

یکی دیگر از امکانات پلاگین UberGrid استفاده از css3 در ساخت انیمیشن ها میباشد که تاثیر بسیاری در کم حجم شدن سایت در نتیجه لود سریع دارد. همچنین UberGrid فایلهای html را بهینه و کش میکند تا بار روی سرور را کم کند و فایلهای css را بطورجداگانه بارگذاری میکند تا تداخلی در ساختار کدها بوجود نیاید. از دیگر امکانات آن:

- کاملا واکنش گرا
- مجهز به ابزارک ها
- امکان استفاده از فیلترها
- پشتیبانی از فونتهای گوگل
- پشتیبانی از صفحه بندی
- امکان استفاده از توضیحات با انیمیشن

 

3. پلاگین Post Grid وردپرس

اگر فقط میخواهید قسمتی از سایت خود را بصورت شبکه ای نمایش دهید و از سنگین شدن سایت و اشغال بیهوده فضا جلوگیری کنید بهتر است از افزونه ی مخصوص گریدسازی در آن قسمت استفاده کنید. مثلا برای شبکه کردن پست ها افزونه Post Grid بسیار کارآمد است.

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

22-12 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top