• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • انواع گواهینامه پروتکل SSL

انواع گواهینامه پروتکل SSL

نویسنده انواع گواهینامه پروتکل SSL
نویسنده : سامانه ایده آفرین راشا
    امتیاز کاربران : 5 از 5
انواع گواهینامه پروتکل SSL

گواهینامه SSL انواع مختلفی دارد که هر نوع از آنها برای تامین امنیت یک سازمان یا شخص منحصر به فرد تدارک دیده شده اند و با یکدیگر از نظر اعتبار و قیمت تفاوت دارند. برای انتخاب بهترین نوع گواهینامه SSL و صرف مناسب ترین هزینه به منظور برآورده نمودن نیاز و کارایی مطلوب، لازم است اطلاعاتی راجع به آنها داشته باشیم.

درمقالات گذشته راجب ویژگی های پروتکلSSL   و آشنایی  با آن  صحبت کردیم. حال می خواهیم در خصوص انواع SSL نیز اطلاعاتی مختصر در اختیار شما قرار دهیم.

به طور کلی گواهینامه های SSL  به سه نمونه گواهی نامه های EV ، OV و DV  تقسیم می شوند.

گواهینامه DV  یا Domain-validated certificate :

این  نوع گواهی‌نامه  فقط به اعتبار سنجی دامنه درخواست کننده گواهی می پردازد و هویت سازمان یا شخص درخواست کننده گواهی رو تایید نمی‌کند. برای تایید این گواهی درخواست اعتبار در نوع DV از طریق ارسال ایمیل به یک آدرس از دامنه که صادر کننده مشخص می کند مثل admin@domain یا webmaster@domain انجام می شود و پس از دریافت مشخصات در ایمیل و لینک تایید گواهینامه SSL برای دامنه مورد نظر صادر می شود وصاحب وب سایت پس از نصب می تواند از قابلیت  SSL/TLSاستفاده نماید.

از آنجاکه برای تایید و صدور گواهی DV نیازی به بررسی بیشتر نیست عموما این گواهی‌ها در زمان کوتاهی صادر می‌شوند. در این نوع گواهی نامه هیچ نامی از صاحب گواهی SSL یا سازمان مربوطه در بخش اطلاعات گواهینامه در مرورگر به بازدید کننده نمایش داده نمی شود.

گواهینامه OV  یا organization validation :

گواهی‌نامه‌های organization validation علاوه بر تایید دامنه هویت سازمان درخواست کننده certificate را نیز تایید می‌کند  . این گواهینامه به نسبت گواهینامه SSL DV اعتبار بالاتری دارد و بازدید کنندگان وب سایت مربوطه با مشاهده نام سازمان در بخش جزئیات گواهینامه با اطمینان از این وب سایتها استفاده می کنند.این نوع گواهینامه با توجه به مدارک مورد نیاز فقط به اشخاص حقوقی و صاحبان کسب و کار دارای مدارک رسمی دولتی از قبیل روزنامه رسمی قابل واگذاری می باشدخرید گواهینامه OV SSL نیاز به تایید کامل هویت  درخواست کننده دارد

گواهینامه EV  یا Extended Validation :

 محدودیتی برای تهیه گواهینامه DV  وجود ندارد اما گواهینامه های OV و EV تنها به اشخاص حقوقی اعطا می شود به همین دلیل برای دریافت گواهی‌نامه‌های Extended Validation باید اسناد بیشتری ارائه کنید  در نتیجه این گواهی‌نامه از گواهی‌های DVو OV معتبرتر است در عین حال پرداخت هزینه بیشتر و زمان صدور طولانی تری برای دریافت گواهینامه ها با اعتبار بالاتر مورد نیاز است.مرورگرها نام شرکتی که گواهی‌نامه EV دریافت کرده است را در نوارآدرس به رنگ سبز می‌نویسند که نشان از اعتبار بالای آن سازمان و یا شرکت است

علاوه بر گواهینامه های بالا گواهينامه  SSLاستاندارد ويژه دامنه ir. و گواهينامه SSL ، WildCard دامنه ir. نیز وجود دارند:

این دو نوع گواهینامه برای تمامی سازمان ها , بانک ها و شرکت هاي خصوصي قابل صدور می باشد و زمان صدور آن طی دو هفته کاری طول می کشد.

اين نوع از گواهينامه ها تنها جهت اشخاص حقوقي صادر مي گردند.

کاملاً معتبر در سطح بين المللي هستند و توسط اکثر مرورگرهاي معتبر  پشتيباني می شوند.

صدور آن بسیار سریع است.

هزينه اي مناسب براي دريافت امنيتي بالایی دارد.

برای کاربران اعتماد و اطمينان را  فراهم می کند.

 

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

12+نه =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top